Haraka, Hürriyet Kelebek’te!

Hürriyet Kelebek / Irmak Özer

“Sergide en sevdiğim iş olan Haraka, Foucault’nun ayna deneyimi örneğinin dijital çağda nasıl olabileceğinin net bir göstergesi gibi. Adını Arapça hareket etme, devinimanlamına gelen “haraka” kelimesinden alan iş, ancak biz izleyiciler var oldukça var oluyor. Tıpkı bir ayna gibi. Uzaktan sadece büyük siyah bir ekran olarak gördüğünüz yerleştirme, siz önüne geçtiğinizde canlanıyor ve sizin hareketlerinizle ekranda bir su gibi akıyor. Bazen müzelerde, galerilerde gezerken bazı işleri en çok çocukların anlayabileceklerini düşünürüm o bitmek bilmeyen merak ve sorgularıyla. Biz büyükler fazla kalıplaşmış ve yer yer donuklaşmış olduğumuz için, sanatçıların o ince mesajlarını, bizi geriye döndürüp de bir baktırma, düşündürme dürtülerini algılamakta çocuklara göre daha zorlanırmışız gibi gelir. Haraka, bana böyle hissiyat veren işlerden biri oldu. Sanatçılar Hakan Gündüz ve Hazal Döleken, Haraka ile kişiye zaman ve mekan ilişkisini sorgulatmayı amaçlamışlar. Biz büyükler yerleştirme önünde el kol yapıp eğlenirken, çocuklar gerçekten insan-ekran, zaman-mekan etkileşimlerinin derinliğine hakkıyla hayret edip düşünebilirler diye düşündüm.”

Haberin devamı için;